30.04.11

Школа Марії

Як кожний християнин так і священик повинен жити марійською формою церкви, повинен пристосуватися до моделі даної нам Христом: „Ось мати твоя”.

„І учень взяв її до свого дому”.

Є особливий діалог, який кожен священик Христовий покликаний розвивати та надзвичайна єдність, яку покликаний реалізувати. Діалог, єдність, за їх посередництвом священик є пов'язаний з ділом Марії та подвійно запрошений це удосконалювати, з Марією матір’ю Ісусовою та Матір’ю кожного священика.

„І учень взяв її до свого дому”.

Ісус вмираючи на хресті, звернувся до своєї матері, вказуючи на Івана: „Жінко, ось син твій”. Потім, дивлячись на Івана, додав „ось мати твоя”.

Знаємо усі, що Ісус звертаючись до Івана, поручив в цей момент Марії всіх нас християн. Але не можемо не погодитися, що Іван був священиком. Тому, всі священики мали від Ісуса в цей день, в особі Івана, запрошення бачити в Марії свою матір. Взяти її з собою.

Іван та Марія – це є християнське священство.

Марія є домом для священиків, які повинні про це пам’ятати. Але якщо навіть вони забудуть взяти Марію з собою, Матір Божа не забуде ніколи виконати через віки бажання свого вмираючого Сина.

Марія є сильною допомогою, яку Ісус подарував священикам для їхнього служіння в церкві.

Без сумніву, Іван зміг піднестися так високо і розважати Слово Боже завдяки тому, що Матір Божа жила з ним.

Це надзвичайне співжиття, ця спільність з душею, що зберігала і розважала про всі ці речі у своєму серці, Іванові відкрилися очі. Він побачив Церкву, своє майбутнє, свою боротьбу та тріумф, тому що модель Церкви була перед ним.

Пречиста Богородиця є зразком церкви та кожного священика, що покликаний будувати церкву, який зможе здійснити дану місію тільки за посередництвом Марії.

Якщо священики житимуть в спільності з Марією, Вона, Мати єдності, розкриє їм як є організована в серцях і між серцями любов до ближнього, милосердя, як є побудоване тіло Христа, згідно вічного діалогу любові, що є Пресвята Трійця.

Марія є поруч кожного священика, тільки необхідно відкрити її присутність. Одним словом, для священиків необхідно відкликнутись на те, що Вона пропонує, а саме ідеал нового життя.

Прийняти її запрошення, уподібнюватись до її сина та пережити знову таїнство Голгофи, так як Вона це сприйняла і пережила, втративши в своєму незліченному горі Христа.

З нею матір’ю церкви і єдності, всі священики, монахи зможуть реалізуватися сьогодні як „люди діалогу”, з нею стануть будівниками єдності, згідно слів Христа: „щоб всі були одно”.

Марія – модель Церкви.

Марія є мирянкою, ніби підкреслюючи, що сутністю християнства є любов і що також священики і єпископи перш за все повинні бути правдиві християни, живі розп’яття, як був Ісус, який на хресті заснував свою церкву.

Марія, підносить в церкві фундаментальний аспект любові, що робить її однією, представляє світові Наречену Христа, яку Ісус бажав і яку сьогодні чекають всі люди: любов упорядкована і любов організована. І тільки, підкреслюючи цей фундаментальний аспект, Церква сьогодні може виконувати гідно функцію зв’язку та діалогу зі світом, який є чутливим до свідчення любові в Церкві, душах світу.

Другий Христос.

Між божественними словами, що сказав Христос є одне, що запаморочує коли подумати, що є сказане самим Богом, даючи зрозуміти чудовість науки. Це порівняння парадоксальне, але повне таємниці. Христос його спрямовує до своїх священиків „Як мене послав Отець, так і я посилаю вас”.

Ким тоді ж є священик? Є тим, кого Христос обрав, щоб продовжувати його в історії. На жаль, деколи священики не є такі. І тоді, коли священик не є Христом, це не є добре. Його проповіді є порожніми та церкви пустими, тому що Слово, яке Христос дав, був Він сам. Якщо священик перше живе тим, що проповідує, а потім говорить, його слово буде Христос. Його промови захоплюватимуть маси людей і церкви стануть повні. Адже не тільки наука робить священиком, але, насамперед, харизма, оживлена любов’ю.

Сьогоднішні часи вимагають більш як ніколи автентичності, дійсності. Не достатньо більше простих людей висвячених на священиків: необхідні священик-Христос, священик-жертва за людство, дійсний Христос - готовий завжди померти за всіх.

Як Арс, так як Арс, де парох був всім для своїх парафіян після Бога і люди приходили, щоб подихати ароматом Христа, щоб насититися ним, щоб жити.

Скажемо голосніше: щоб жити! Тому що без Христа, без священика-Христа, світ сьогодні зі своїми незвичайними відкриттями – не живе, а конає, вмирає। Тільки Христос є життям.

К'яра Любіх.

Промова до 7000 священиків і монахів, Ватикан, 1982.

01.04.11

Слово Життя квітень 2011

«Та не що я хочу, а що ти» (Мк. 14,36 )

Ісус є в Оливному саду, званим Гетсиманія. Довгоочікуваний час настав. Це є визначальний момент всього його життя. Він стає на коліна і просить Бога із довірливою любов’ю, називаючи його «Батьком», щоб вберіг його від «пиття цієї чаші», фрази, яка відноситься до його страстей та смерті. Його благає, щоб ця година обминула ... але в кінці Ісус цілковито віддає себе його волі:

«Не те, що я хочу, але те, що ти»

Ісус знає, що його терпіння не є випадковою подією, або простим рішенням людей, але є Божим планом. Він буде засудженим та відкинутий людьми, але «чаша» походить з рук Божих.

Ісус вчить нас, що Отець має свій план любові щодо кожного з нас, любить нас особистою любов’ю, і якщо ми віримо в цю любов і відповідаємо на неї нашою взаємною любов’ю – це є вимогою - він направить кожну нашу справу на добро. Для Ісуса нічого не стається випадково, навіть терпіння та смерть.

Згодом було Воскресіння, урочисте свято яке ми святкуємо цього місяця.

Приклад Ісуса, Воскреслого, повинен стати світлом у нашому житті. Все, що приходить, що стається, що оточує нас і також те, що змушує нас страждати, ми повинні бачити в цьому Божу волю, який любить нас або дозволом того, хто любить нас до цих пір. Тоді все буде мати сенс у житті, все буде надзвичайно корисним, навіть коли здається, що є незрозумілим і абсурдним, навіть те, подібно як для Ісуса, що може кидати нас у смертельну тугу. Достатньо, щоб разом з ним, ми повторювали, акт повної довіри у любов Батька:

«Не те, що я хочу, але те, що ти»

Його воля є життя, дякуючи йому з радістю за дарунки нашого життя, але інколи не є те, що ми думаємо: мета, перед якою здаємося, особливо, коли переростає в біль або послідовності монотонних дій, розсіяних у нашому житті.

Божа воля є його голосом, який постійно говорить та запрошує нас, це є засобом за допомогою якого, він висловлює свою любов до нас, щоб дати нам повноту життя.

Можемо уявити собі це у образі сонця чиї промені є подібним до його волі щодо кожного з нас. Кожен йде по одному промені, відмінному від променя того, хто є поряд з нами, але все ж таки по промінню сонця, тобто волі Божій. Всі, отже, виконуємо тільки одну волю – Божу, але для кожного з нас вона є різною. Промені, згодом, наближаючись до сонця, зближуються між собою. Ми теж, наскільки наближаємося до Бога, з ще більш досконалим виконанням божественної волі, настільки зближаємося між нами ... допоки всі не будемо одним.

Живучи так, все в нашому житті може змінитися. Замість того, щоб іти тільки до тих, кому ми симпатизуємо та любити тільки їх, можемо наблизити всіх, кого воля Божа ставить поруч нас. Замість того, щоб віддавати перевагу речам, які нам подобаються, можемо звернути увагу на ті, які воля Божа нам пропонує та віддати перевагу їм. Бути цілковито направленими на волю Божу у конкретний момент («те, що хочеш ти»), приведе, таким чином, до віддалення від всіх речей та нашого особистого «Я» («не те, що я хочу»), віддалення, яке не є самоціллю, оскільки шукається тільки Бога. Тоді радість буде повною. Достатньо особисто пропасти в певний момент, щоб виконати в той момент волю Божу, повторюючи:

«Не те, що я хочу, але те, що ти»

Момент, який пройшов - уже його немає, майбутнє ще не є в нашому розпорядженні. Подібно як мандрівник у поїзді: для того, щоб добратися до мети, не ходити взад і вперед, але сидить на своєму місці. Також ми повинні стояти на місці в нинішньому. Поїзд часу їде сам по собі. Бога можемо любити тільки в даний час, який Він нам дав, кажучи власне «так», впевнене, тоталітарне, активне на його волю.

Любімо, отже, цю посмішку, щоб її подарувати, роботу, яку повинні виконати, автомобіль, яким потрібно керувати, їжу, яку потрібно приготувати, певну подію, яку потрібно підготувати, тих, хто страждає поруч нас.

Навіть випробування або біль не має змусити нас боятися якщо, з Ісусом, знатимемо розпізнати волю Божу, тобто його любов до всіх нас. Більше того, можемо молитися так:

«Господи, допоможи мені нічого не боятися, тому що все, що станеться не буде ніщо інше, як твоя воля! Господи, дай мені не бажати нічого, тому що ніщо не є більш бажаним, ніж твоя воля। Що є важливе в житті? Тільки твоя воля має значення. Дай мені не лякатися нічого, тому що у всьому є твоя воля. Дай мені не звеличувати себе, тому що все є твоя воля».