01.05.11

Воля Божа згідно духовності Руху фоколярів


Рока ді Папа, 5 травня 1981

Доповідь Кяри Любіх на одній з екуменічних конференцій.

Сьогодні на нашій конференції, розглядається тема: Воля Божа. Я б хотіла розповісти, як воля Божа живеться у Русі Фоколярів, що є дуже простою річчю. [...]

Воля Божа є одним з аспектів нашої духовності, одним із стовпів, на якого опирається і до якого прагне духовне зростання кожного члена Руху.

Щоб ввести нас у таку важливу тему, Господь, з самого початку нашої історії, безумовно, не пожалів свого просвіщення, навпаки, покерував певними обставинами і запропонував нам прості, але ефективні приклади.

Щоб бути зрозумілою представляючи цю тему, буде корисно, коли я повернуся в ті перші дні, згадуючи собі слова Писання, які вважаю також добре підходять до нашого випадку, «згадайте перші дні, коли ви, тільки що просвітлені…» (Єв. 10:32).

Як ви вже знаєте, серед руїн війни, в спогляданні і констатації, що все в світі може розвалитися, навіть найдорожчі і важливі речі, і що все це суєта суєт, ми, перші фоколярини, не без особливої ​​благодаті Божої, змушені були зробити найважчий вибір у нашому житті: дарувати себе ідеалу, який не проходить, робити, отже, Бога, всім нашим існуванням. Отже, любити Його і любити Його всім серцем, всією душею своєю і всіма силами своїми.

Але, як любити Його, так, щоб все не закінчилося простим почуттям?

Слова Ісуса: «Не кожний, хто промовляє до мене: Господи, Господи! – ввійде в Царство Небесне, лише той, хто чинить волю Отця мого, що на небі» (Мт. 7:21), були визначальними і абсолютно виразними. Ми могли любити Бога всім своїм серцем - навіть зараз, навіть тепер - усієї душею, з усіх сил, виконуючи від щирого серця Його волю. Я – говорити, а ви – слухати.

Ми могли любити Бога всім серцем, виконуючи Його волю.

Виконувати Божу волю, виконувати, виконувати … – це було практичним вираженням нашої любові до нього.

Таким чином, ми постановили виконувати, з того часу, не нашу, але Божу воля. Ми відразу ж спробували узгодити нашу волю з волею Божою. Єдиним нашим бажанням була воля Божа.

У той час, не пам'ятаємо спочатку або згодом, один із моїх особистих досвідів був використаний для укріплення цієї нашої постанови. У ті дні, в грудні 1943 року - багато років тому - Господь покликав мене посвятити себе йому в невинності та чистоті. Незабаром після цього, під час опівнічної різдвяної Літургії, я відчувала у своєму серці заклик Ісуса віддати йому все. Під «всім» розумілося - і я не могла розуміти, інше, ніж другі розуміли - дати окрім невинності, також послух, даючи мою волю з цілковитим послухом; дати все, що мала разом з бідністю; залишаючи мою сім'ю, і все, що було красивим в світі, щоб відійти у затворництво в монастирі.

Вірила, що Бог просить в мене все це, і сказала своє «так». Але сказала це в сльозах і в муках через те, що щось було не так, одним словом, щось усередині мене повставало.

Довіривши духівникові дані обставини і рішення, можливо, тому що він знав, про те, що народжувалося навколо мене, сказав рішуче: «Ні, це не є Божа воля для тебе».

У цей момент вирізнилися у моєму розумі дві концепції, які до цих пір співпадали, тобто: те, що за звичай говориться [...] «стан досконалості», тобто чернече життя, і досконалість.

Зрозуміла, що, звичайно, були стани більш або менш досконалі, але що досконалість досягається тільки шляхом виконування волі Божої, була, отже, натхненною цим фактом для досягнення з моїми друзями досконалості, до досягнення досконалості, виконуючи волю Божу.

Ми зробили, по суті, відкриття, помітивши згодом, що воно також було зроблене багатьма святими, наприклад, Святий Альфонс де Лігуорі, який є фахівцем з волі Божої, в якого на Божій волі базується вся його духовність, він каже: «Вся наша досконалість полягає у любові нашого люблячого Бога. Але тоді вся досконалість любити Бога об'єднує нашу волю з Божою».

Пам'ятаю, що перед цим, я не могла знайти спосіб, щоб осягнути святість, не знаходила її. У мене складалося враження, що піднімається якась стіна переді мною, яка заважає доступ до святості. Як знайти прохід? Я думала, якщо для того, щоб стати святими, потрібно багато покаяння, тоді давайте зробимо це! Надіньмо волосяницю та бичуватимемо себе до крові протягом дня. Якщо, йдеться про молитву, молімося! Молімося цілий день. Але що зробити, щоб осягнути святість? Я це не розуміла, я це не розуміла. Саме за допомогою вище сказаної обставини, Бог просвітив мене: щоб бути святою, достатньо творити волю Божу.

Це було насправді відкриттям дуже корисним і чудовим. Ось - я сказала - відкритий шлях до святості для мене, але не тільки для мене. Це була добра дорога також для всіх. Це є річ, це є чудовою знахідкою! Добрий шлях для всіх: для чоловіків і жінок, для вчених та невчених, для інтелігенції, для робітників, для мами, для мам! Для монахинь, мирян та священиків, єпископів, для старших, молоді, для Папи, для правителів і громадян, - шлях зроблений для всіх.

Мені здалося, і я дійсно відчувала, що знайшла карту доступу до досконалості не тільки для певної еліти людей, тих, хто стає священиками або йде в монастир, але для натовпу! Для натовпу! Це є найбільшою знахідкою.

Бачила, отже, переді мною, моє життя, життя всіх, як роздоріжжя: можемо творити в нашому житті нашу власну волю: бідну, або можемо чинити волю Божу. Роблячи нашу волю, наша доля була б аналогічною до долі майже кожної людини на світі. Кожен день, багато хто вмирає, і є так багато болю: сльози і квіти. Але тоді, після другого покоління, хто пам'ятатиме про них?

Однак, якщо ми б ходили по шляху волі Божої, то Бог вів би нас по шляху обдуманому момент за моментом своє любов’ю, винайденого його фантазією, підказаного його провидінням, що дбає про людину і суспільство. Він би втягнув нас у прекрасну божественну пригоду нам невідому.

І яка б була наша доля? Не закінчилася б у тиші, але залишилася б, щоб просвітлювати інші, подібно як життя святих.

І ми були так переконані в доброті, цінності, користі і красі цього вибору - воля Божа - що судили дивним дану поведінку, яку приймають багато християн, коли говорять, змиритися з волею Божою. Говорилося: «Як? Змиритися? Тільки змиритися? Замість цього ми повинні змиритися робити нашу волю, так мало конструктивну та плідну». Необхідно, навпаки, змиритися не тільки за певних умов - навіть тоді, коли існує великий біль, але в цілому – необхідно бажати волю Божу, тому що це є найкраще, що можемо бажати. Це не випадок, казати: «Я повинен чинити волю Божу ..!» Але: «Я можу чинити волю Божу!».

З цими переконаннями падали всі наші проекти і ми повністю віддавали себе Богові.

Коли ми вибрали Його серед жахів війни, Він показався нам як Любов. Ми вірили тоді тільки в Його любов і віддалися повністю йому. І це віддання не було квієтизмом, тому що як тільки пізнаємо волю Божу, ми робили її своєю і виконували всім серцем, всією душею, всіма силами, намагаючись бути якомога більш послідовними з нею, хоча часто мінливою, тому що міняється, трапляється нерідко, що не передбачаєш.

Коли не розумілася воля Божа, ми вели себе так, як вважали за краще, просячи Бога знову осягнути, якщо наш вибір був не правильний, правильного шляху. І скоро ми здобули високу еластичність в її розумінні.

Ми були свідомими складати з нашого життя, так пережитого, божественний план, про який нічого не знали - як я вже казала - хіба що те, хто пропонував його був Батько, і що всі події були голосом його любові до нас. Він бажав би чи дозволив би будь-яку річ для нашого ж блага.

Живучи так, стали зрозумілими багато слів Святого Письма, слова Ісуса або які стосуються його: ми вже знали, але вони прийшли у новому світлі, наприклад, Ісус каже: «Їжа моя є волю чинити того, хто послав мене» (Ів. 4:34), або: «Я з неба зійшов не для того, щоб волю власну чинити, а волю того, хто мене послав» (Ів. 6:38). «… тільки хай не моя, а твоя буде воля» (Лк. 22:42). «Я постійно те чиню, що до вподоби йому» (Ів. 8:29). «Ось іду, щоб учинити твою волю, Боже» (Євр. 10:7).

Немає коментарів:

Дописати коментар